Verjetno se boste strinjali, da so učinki katerekoli masaže naravnost čudežni. Že blago masiranje ramen s strani popolnega amaterja tako dobro dene. Ampak zakaj?

Vsekakor drži, da je razvajanje ena čudovita stvar in tudi, da se ljudje premalokrat razvajamo. Radi bi se pustili razvajati, a svoje ugodje vse prevečkrat povezujemo z omejenimi finančnimi sredstvi. A za to, da bi se počutili prijetno, nikakor ne rabimo odpotovati na Karibe. No ja, čeprav bi godilo hehe.

Masaža je ena krasna stvar

Danes že zelo težko najdemo nekoga, ki še nikoli ni bil na masaži. Morda samo delni ali masaži določenega dela telesa. In ne verjamem, da se po masaži  ni počutil/a dobro, sproščeno, lahkotno. Določene vrste masaž (športna) znajo biti tudi nekoliko boleče, a po nekaj dneh ji boste športniki rekreativci še kako hvaležni.

sprostitvena masaža

Seveda je lahko nekomu zoprn občutek dotika, posebej s strani tuje osebe, ali golota, ki je največkrat povezana z izvajanjem masaže. A v glavnem se je masaža kot del terapije, način sprostitve, pomoč pri različnih zdravstvenih problemih in boljšemu doseganju športnih dosežkov razširila tako zelo, da si precej ljudi privošči redne masaže.

Kakšne vrste masaž poznamo?

Masaža ni zgolj masaža, pač pa gre za različne vrste masaž, ki so namenjene povsem določenim delom telesa, ali potrebam posameznika. Lahko si privoščite denimo tradicionalno kitajsko masažo ali Tui-Na masažo, tajsko masažo, refleksoterapijo ali refleksno masažo, aromoterapijo, masažo z vročimi kamni, limfno drenažo, zvočno, anticelulitno, razstrupljevalno, športno, šamansko, ayurvedsko masažo …

Za vsakogar se bo našla masaža po njegovem okusu. Nadvse pomembno pa je kaj želimo z masažo doseči. V zahodnem svetu je še vedno najbolj razširjena klasična masaža, ki jo v Veliki Britaniji, Nizozemski in še ponekod imenujejo švedska masaža.

via GIPHY

Klasična masaža izvira iz Tui-Na masaže

Klasična in švedska masaža sta torej ena in ista stvar! Ime “švedska” masaža je povezano s švedskim zdravnikom, fizioterapevtom, profesorjem dr.Perom Henrikom Lingom (1776-1839), utemeljiteljem švedske masaže. Razvil jo je na osnovi osebnega, dnevnega izvajanja vaj, katerih tehniko je nadgradil. Dojel je, da pripomorejo tako k boljšemu zdravju kot počutju.

Uporabljal jih je kot dopolnitev k gimnastičnim vajam za sprostitev mišic. Tehnika masaže, ki jo je razvil dr.Ling, ima svoj izvor v tradicionalni kitajski masaži ali Tui-Na masaži, s katero ga je spoznal njegov kitajski prijatelj. V tistih časih razmere in okoliščine niso bile takšne, da bi omogočale večji razvoj uporabe tehnike masaže dr.Linga. Z njenim razvojem so nadaljevali njegovi učenci, med njimi njegov sin Hjalmar Ling.

Kaj pa športna masaža?

Športna masaža je sestavni del treninga vseh športnikov. Prav športna masaža je ena ključnih točk pri preprečevanju športnih poškodb in hitrejši regeneraciji. Danes je posebej prilagojena posamezni vrsti športa in tudi športniku. Glede na to, ali se izvaja pred treningom ali po njem, je njen namen stimuliranje ali sproščanje mišic. Dviguje psihofizično pripravljenost športnika. Dodajmo, da k športni masaži pripomore tudi klasična masaža z arganovim oljem, bogatim z vitaminom E. Izplen slednje je pomladitev in čvrstost mišic.

via GIPHY

Značilnosti klasične masaže

Po klasični masaži posežemo kadar si zaželimo popolne psiho-fizične sprostitve. Izvaja se z uporabo masažnega olja, ki se s posebnimi masažnimi tehnikami vtira v kožo in telo. Tako vpliva na kožo, podkožje, podkožno maščobno tkivo, skeletne mišice, sklepe in obsklepne mišice. Pri pravilnem postopku, oziroma izvedbi, se olja ne dodaja med samo masažo posameznega dela telesa, in ne neposredno na telo, ampak sočasno z rokami maserja.

Seveda mora biti olje tudi primerno ogreto, tako kot tudi roke maserja. Verjetno ni treba posebej poudarjati, da morajo biti roke gladke in ne grobe, nohti pa urejeni. Čeprav smo med klasično masažo goli, smo v celoti pokriti z rjuho, brisačo ali rjuho in odejo. Odkrit je samo tisti del telesa, kjer maser izvaja masažo. Telo se ne sme ohladiti, ampak obdržati skozi celotno masažo prijetno temperaturo.

Zaradi boljšega učinka je priporočljivo, da se pred masažo stuširamo. Velikokrat se klasična masaža začne z nežnim tresenjem celotnega telesa s posebnimi krožnimi gibi, kjer skozi brisačo ali odejo delujemo na telo v smislu priprave na masažo oziroma sprostitve in segretja površine telesa.

Bistvo klasične masaže so dolgi masažni gibi v smeri srca

Značilnost teh gibov je, da prehajajo eden v drugega, tako da občutimo bolj ali manj stalen dotik rok maserja. Nobenih nenadnih gibov, premikov, kar nam omogoči dejansko sprostitev. To ne pomeni, da dotikov skoraj ne zaznavamo. Ne, dotik je vedno čvrst, a vseeno nežen, ne grob, in vzbuja v nas občutek ugodja. Maser lahko uporablja pri tem dlani, prste, samo palce, spodnji del rok, in tudi komolce.

Kaj pa učinki klasične masaže?

Med učinke pravilnega izvajanja klasične masaže zagotovo lahko štejemo:

  • Izboljšanje delovanja krvnega obtoka,
  • limfnega obtoka,
  • zmanjšanje stresa,
  • zmanjšanje napetosti mišic,
  • večjo gibljivost sklepov

Z masažo namreč omehčamo podkožne celične tvorbe in zmanjšujemo možnost zlepljenja kože s podlago. Prekomerno nabiranje tekočine in tolšče, razne zatrdline in vozlaste spremembe ali celo brazgotine, z ustrezno masažo občutno zmanjšamo.

Klasična masaža pa deluje tudi na živčni sistem, saj ga stimulira ali sprošča z aktiviranjem čutilnih ali senzoričnih receptorjev.  

Po kateri obliki klasične masaže torej poseči?

Odvisno od tega, kaj je cilj, ki ga želite doseči. Če se želite samo sprostiti, potem je najboljša relaksacijska masaža, ki je nežnejša. Če bi radi odpravili določene bolečine in zdravstvene probleme, potem morate izbrati terapevtsko masažo. Seveda ni tako nežna, ampak bolj intenzivna, groba, saj je pritisk močnejši (globinski učinek), a je seveda celoten učinek masaže zato večji.

Bolečine povzroča predvsem razbijanje mišičnih zakrčnin ali vozlov. Izhajati morate predvsem iz lastnega zdravstvenega stanja in splošnega počutja ter cilja, ki ga želite doseči s klasično masažo. Na primer, če imate krčne žile, za vas klasična masaža nog ni primerna, čeprav imate problem z limfo in zastajanjem vode. Pred samo masažo se pogovorite z maserjem o vaših problemih in željah.

via GIPHY

Delna klasična masaža

Nekako največkrat se povprašuje po masaži hrbta. Hrbtne in ramenske mišice, so namreč zelo dovzetne za napetosti, ki jih prinaša stres, stalna nepravilna in neprimerna drža telesa ter razne poškodbe. S klasično masažo hrbta se napetosti znebite v pol ure in dosežete razbremenitev telesa, sprostitev hrbta, ramen in križa, kjer se kopiči napetost.

Podoben učinek ima klasična masaža prsnega koša. Priporoča se po prebolelih gripah, dolgotrajnemu kašlju in podobno, saj je prsna mišica velikokrat prizadeta zaradi same bolezni. Pogosta je klasična masaža nog, s katero dosežemo izboljšanje krvnega in limfnega obtoka in zmanjšanje napetosti v nožnih mišicah, sprostitev sklepov in nasploh lajšamo bolečine v nogah.

Vsekakor lahko rečemo, da se boste po klasični masaži počutili sproščene in zadovoljne, pa čeprav niste na Karibih.

Deli s prijatelji

Včasih je dovolj, če prisluhneš nekomu in mu s tem pokažeš, da ni sam. Če pa ti na duši ležijo besede, pozitivne misli in znanja, ki bi jih rad delil s svetom, ... potem je idealno, če jih zapišeš. "Delimo dobro, da bi dobrega bili deležni" - S.K.