Če vas muči nespečnost in se vaše težave s spanjem pojavljajo že dlje časa, nujno ukrepajte!

Nespečnost ni nekaj kar bi lahko ignorirali v nedogled. Pa naj gre zgolj za občasno motnjo spalnega ritma, ali pa za daljše epizode nespečnosti, ukrepajte takoj. Nekateri ljudje se tolažijo, da do težav s spanjem pride zaradi veliko dela, psiholoških in fizičnih obremenitev ter stresa. Res je. Tudi to so razlogi. A ne glede na to kaj je razlog, je potrebno ob daljših težavah z nespečnostjo, nujno ukrepati.

Nespečnost povzročajo različni elementi

Za kronično nespečnost so lahko tako krivi; stres, napačna prehrana, nezdravo življenje, kajenje, kava, Coca Cola, pokvarjen spalni ritem in še marsikaj bi se lahko znašlo na tem seznamu. Žal pa gre pri celotni stvari za stanje, ki lahko izzove hude posledice za vaše zdravje. Predolga obdobja brez kvalitetnega spanja namreč posegajo na fizično plat našega telesa.

Znanstveniki in raziskovalci še danes ne znajo zadovoljivo odgovoriti na vprašanje zakaj ljudje sploh spimo. Zakaj denimo ni dovolj biti 8h pri miru in počivati v budnem stanju? Kljub temu pa je jasno, da je najhujša posledica nespečnosti lahko tudi smrt! Redni nespečnosti se pripisuje tudi visok krvni tlak in povečanje možnosti kapi, oziroma srčnega infarkta. Telo se na nespečnost odzove silovito in zdi se kot bi bilo spanje ključnega pomena za tisto “nekaj več” česar nikakor ne znamo ugotoviti.

Nespečnost in težave s spanjem

Se med spanjem naši možgani morda priklopijo na kolektivno zavest vesolja? Nekakšno biološko mrežo, internet človeških misli. Kot kaže ponoči potekajo izjemno pomembni procesi v naših možganih, ki vplivajo na celotno telo. Kot bi se za nekaj ur prelevili v računalnike ali robote, ki se v spanju posodabljajo. Gre res za nadgrajevanje naše “strojne” opreme?

Nespečnost in vplivi na zdravje

Dokazano je, da pomanjkanje spanca močno poveča možnost za nastanek raka dojk. To je pokazala ena izmed kitajskih raziskav, ki je potekala na vzorcu več kot 33.000 žensk. Zanimivo dognanje te raziskave je prineslo rezultat kar do 42% več melatonina pri osebah, ki so spale vsaj 9 ur in s tem kar 19% manj možnosti za razvoj raka dojk.

Z melatoninom pride na vrsto tudi češarika. Gre za droben organ oziroma žlezo v možganih, ki ni večja od 5 do 8mm v dolžino in 3 do 5mm v širino. Tehta okoli 120mg in je izjemno pomembna za naše zdravje. Češariko mnogi imenujejo tudi “tretje oko” ki se nahaja med levo in desno možgansko polovico.

Češarika vez z višjimi silami

Raziskovalci duhovnosti trdijo, da je prav češarika tisti del človeka, ki ga lahko imenujemo duhovna antena. Skrbela naj bi za povezavo človeškega uma z nezavednim in višjo obliko obstoja. Nekateri gredo pri opisovanju češarike še dlje in trdijo, da je prav češarika naša vez z bogom. Da bi razumeli njen pomen v fizičnem svetu pa moramo vedeti in razumeti naslednje.

Češarika nadzoruje cirkadiani ritem, ki je hkrati naša biološka ura. Ta odreja naš ritem spanja, izločanje hormonov, pove kdaj smo lačni, skrbi pa tudi za ustrezen krvni tlak in temperaturo. Da bi še nekoliko bolj razumeli kako vpliva na naše spalne navade, povejmo da jo aktivira svetloba, ki prodre do nje skozi oči in kožo.

Nespečnost češarika

Prav češarika pa izloča nadvse pomemben hormon melatonin in na ta način skrbi za več vidikov našega zdravja in dobrega počutja. Zelo pomembno namreč vpliva tudi na presnovo, ki se odvija ponoči in če takrat ne spimo, trpi naše zdravje. Slabša se naš imunski sistem, v telesu se proizvaja manj antioksidantov kar povzroča oksidativni stres in poškodbe celic, kar pa lahko vodi tudi v bolezni kot je rak.

Češarika in svetloba

Ker češarika svoje pomembno delo opravlja ponoči, med našim spanjem, je zelo pomembno, da ne spimo pri luči. Ta jo lahko prevara, da misli, da je dan in procesi ne stečejo, oziroma se ne odvijejo v popolnosti kot bi se morali. Njeno proizvajanje melatonina (ki nas zaziblje v spanec), se konča ob zori, to pa seveda poskrbi za naše prebujanje.

Znani so denimo poizkusi raziskovalcev, ki so za potrebe znanosti namenoma uničevali svoj bioritem, spali pri prižgani luči in s tem tudi klinično dokazali vse zgoraj opisano. Morda niste vedeli, a na trgu je moč kupiti celo posebne namizne lučke, ki oponašajo sonce. Zakaj? Za tiste, ki zaradi službe vstajajo ob uri, ko je zunaj še tema, posedanje pred takšno lučko mnogo hitreje prebudi možgane in telo ogrejejo na “delovno temperaturo”.

Nad nespečnost z naravo

Zvečer jejte vsaj 2 uri pred spanjem. Pravijo da zaužita hrana zvečer redi. A ne vedo vsi zakaj je temu tako. Ne gre toliko za to, da ste jedli zvečer, kot to, da ste šli po jedi prekmalu spat. Ko telo predeluje hrano porablja precej energije in tako namesto nočnega počitka prejmete “nočno delo” kar pa se še kako pozna zjutraj, ko se prebudite utrujeni.

Preverite še: “Kako se znebiti težav s spanjem”

Deli s prijatelji

Včasih je dovolj, če prisluhneš nekomu in mu s tem pokažeš, da ni sam. Če pa ti na duši ležijo besede, pozitivne misli in znanja, ki bi jih rad delil s svetom, ... potem je idealno, če jih zapišeš. "Delimo dobro, da bi dobrega bili deležni" - S.K.