Optimizacija spletnih strani

Računalništvo

Optimizacija spletnih strani

Optimizacija spletnih strani je pomembna za naš posel saj skrbi za vidnost našega podjetja na spletu

Da nas spletni iskalniki kot so: Google, najdi.si, Bing in podobni, sploh najdejo je potrebna dobra optimizacija spletnih strani (SEO). Za naš posel je potrebna kvalitetna spletna stran, da pa preko nje sploh pridemo do potencialnih strank, pa dober SEO spletnih strani. Danes je tako, da ljudje večinoma pogledamo samo prvih 10 zadetkov v iskalniku, kar pomeni, prvo stran med zadetki na iskano ključno besedo.

Kako optimizirati spletno stran?

Vse prej kot enostavno. A ne prestrašite se še preden boste poizkusili. Odgovor na vprašanje “kako optimizirati internetno stran?” je, da je dejansko potrebno kar nekaj znanja, poznavanja Googlovih algoritmov in veliko trdega, rednega dela. O samih tehnikah optimizacije spletnih strani bomo govorili v drugih člankih. Tokrat želimo le predstaviti kaj SEO optimizacija sploh je in zakaj je tako zelo pomembna.

Kaj je optimizacija?

Optimizacija seo spletnih strani je danes vsekakor več kot le vstavljanje ključnih besed in META opisa v kodo naše spletne strani. Kvalitetna optimizacija, ali SEO spletne strani je odvisna tudi od kvalitete tekstovnih vsebin na spletni strani. Paziti je potrebno, da je naš foto material pravilno poimenovan (Alt Tag), da tako pajkom povemo kaj se na sliki nahaja. Izognimo se datotekam v formatu SWF (Flash), ker jih spletni pajki ne vidijo. Zelo pomembna je tudi pravilna uporaba naslovov (h1, h2, h3, …), gradnja notranjih-zunanjih povezav in še mnogo drugih reči.

ONSITE in OFFSITE optimizacija spletnih strani SEO

ONSITE optimizacija spletne strani zadeva vse predhodno našteto in se tiče dela na sami spletni strani, ter v njeni kodi. OFFSITE optimizacija spletne strani pa je drugi del, ki se izvaja na spletu in se tiče vpisa spletne strani v spletne imenike, pisanje zunanjega Bloga, ustvarjanje zunanjih povezav (backlinkov), pretkanih in rednih objav na socialnih omrežjih in podobno.

Kvalitetna optimizacija strani vsekakor zahteva SEO strokovnjaka, ki pravilno oceni stanje naše spletne strani. Nato skupaj z nami izbere prave ključne besede, opravi analize konkurence in poskrbi, da se spletna stran v čim krajšem času, na določeno ključno besedo, pojavi na prvi strani spletnih iskalnikov.

Rezultatov, ki jih prinaša optimizacija spletnih strani, nikoli ni moč povsem natančno napovedati, zato bodite pazljivi komu zaupate to delo in po kakšni ceni. Neke okvirne cene je težko navesti saj je vsaka optimizacija, prav tako tudi ključna beseda, poglavje zase. Lahko gre za ključno besedo, ki nima veliko konkurence in bomo tako hitro na vrhu med zadetki. Po drugi strani pa je prava utopija pričakovati, da boste postavili novo spletno stran, ki bo kotirala na prve pozicije v primeru ključnih besed kot so: vreme, nepremičnine, horoskop itd. Zelo pomembna je tudi starost domene! Starejša je, bolje je.

Ali ste vedeli?

  • da okoli 90% ljudi išče s pomočjo spletnega iskalnika?
  • da nas večina pogleda samo prvih 10 zadetkov, ki se nahajajo na prvi strani
  • da ogromno ljudi v Googlov iskalnik napiše “Google”?
  • da večina iskalcev precej dobro razlikuje med organskimi in plačanimi rezultati?
  • da nas večina brska preko pametnih mobilnih naprav?
  • optimizacija strani je prvi pogoj za zaslužek na internetu

Najpogostejše napake pri optimizaciji

Nekoč je veljalo “Več ključnih besed, bolje bo”. Danes temu ni več tako. Google je danes prepameten, da bi ga tako zlahka ukanili. Pa saj nam tako ali tako to ne bi smel biti cilj. Tako kot Googlu, nam mora biti cilj, da našim bralcem ponudimo najkvalitetnejšo ponudbo. In prav tega se iskalniki strogo držijo. Predstavljajte si, da med prvimi zadetki naletite na strani, ki niti slučajno ne ponujajo informacij katere iščete. Nezadovoljni boste šli raje na drug iskalnik. Ravno zato Google ceni kvaliteto in redno posodablja iskalne algoritme, ki so vse pametnejši.

Pišite kvalitetne članke in objavljajte redno

Kot smo rekli zgoraj, kvaliteta, kvaliteta in še enkrat kvaliteta. Prav tako je pomembno, da ste pri pisanju redni in v blogu vsaj enkrat tedensko objavite novo kvalitetno vsebino. Seveda se morate pri pisanju in objavi držati določenih smernic, ki jih zahteva optimizacija strani, a o tem več spodaj in v prihodnjih člankih.

Zunanje povezave ali backlinki

Izredno pomembno je, da na vašo spletno stran vodijo povezave (linki) z drugih spletnih strani. Več jih je, boljše je, nikakor pa se ne poslužujte kupljenih povezav saj jih Google prepozna in lahko vašo spletno stran kaznuje s “potopom na dno”. Prav tako je pomembno, da se te zunanje povezave nahajajo na kvalitetnih spletnih straneh sicer ne bodo kaj prida pomagale. Kvalitetne strani prepoznamo po dobrem Pageranku (s tem orodjem preverite kakšen Pagerank ima določena stran).

Optimizacija slike in videa

Nikakor ne pozabite pri objavi fotografij le te opremiti z Alt tag oznako in opisom. V nasprotnem primeru pajki ne bodo vedeli kaj se na sliki nahaja. Prav tako je zelo dobrodošlo uporabiti kakšen videoposnetek.

Kako torej napisati dober SEO članek?

  • uporabite h1 naslov na začetku in pazite, da bo v njem že na začetku želena ključna beseda
  • uporabite ključno besedo tudi v naslovih h2 in h3 …
  • pišite obširno in kvalitetno. Od 800-1000 besed.
  • uporabite notranje in zunanje povezave
  • vstavite sliko in jo opremite z opisom kaj se na sliki nahaja (ključna beseda)
  • uredite META opis članka (do 155 znakov) in vstavite META ključne besede

*Nekateri pravijo, da ključne besede pri optimizaciji spletnih strani niso več merodajne in jih ni potrebno vpisovati v kodo strani. Mi se tega ne držimo saj ne povzročajo nobene škode. Lahko le koristijo, če jih le ni preveč.

Koliko ključnih besed naj bo v članku?

Težko reči. Sploh danes, ko te resnično niso več tako ključnega pomena. Še najbolje je, če se držimo pravila, da ne preveč. Sicer pa v primeru, da uporabljate WordPress, imate na voljo kar nekaj vtičnikov, ki vam bodo v pomoč pri optimizaciji. Mi uporabljamo najbolj razširjeno orodje na tem področju YOAST  katerega uporablja že preko 3 milijone uporabnikov in je redno posodobljen.

S tem orodjem boste vedno lahko brez skrbi, da bi ključno besedo napisali prevečkrat, napisali prekratek članek, pozabili dodati naslove itd. Tudi o tem vtičniku se bomo razpisali v enem naslednjih člankov zato pridno sledite vsem našim objavam.

Kaj pa cena optimizacije spletnih strani?

Ko je govora o ceni navadno v iskalnik vpišemo “optimizacija spletnih strani cenik”. Kar dobimo ven je dejansko podobno iskanju primerjave živali v živalskem vrtu. Kamorkoli se obrnemo povsem drugačna slika. Mi menimo, da je o ceni optimizacije precej težko govoriti na pavšalen način. To pa zato, ker se optimizacija od optimizacije močno razlikuje. Če arhitekta vprašamo koliko stane hiša nam nikakor ne more dati enostavnega odgovora. Najprej nas bo vprašal kako velika bo hiša, iz kakšnih materialov, koliko oken, vrat, kje želimo to hišo, …

Kadar delamo na ključni besedi, ki nima veliko konkurence je potrebno relativno malo dela, da pridemo na prvo stran med zadetki. Ko pa je govora o težjih, bolj popularnih besedah, potem pa je že zagotoviti prvo stran Googla praktično nemogoče. Preostane le ogromno dela in potrpežljivost.

Video prispevek za začetnike